آغاز طراحی با فتوشاپ

سلام امروز اولین درس در طراحی فتوشاپ رو برای تمامی علاقمندان به این بخش به عنوان مقدمه ای در این خصوص ارائه می دم . 

نرم افزار فتوشاپ یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای موجود در زمینه طراحی و ویرایش تصاویره که توسط کمپانی adobe طراحی و به بازار آمده . از نسخه های 5 به بعد به صورت مداوم نسبت به بهتر شدن اون تلاش شده ولی خصوصیات ذاتی خودشو ازدست نداده و تونسته هنوز جایگاه خودش رو به بهترین نحو حفظ کنه . 

برای اینکه یک طراح خوب باشید ابتدا توصیه می کنم سعی کنید با رنگ ها و طراحی با دست آشنا بشید.   

این یکی از مهمترین عواملی است که می تونه تفاوت فاحشی رو بین شما و دیگر طراحان بوجود بیاره . فتوشاپ نرم افزار طراحی است که با استفاده از پیکسل ها کار می کنه و به خاطر همین ایجاد یک کار خوب و حرفه ای نیاز داره تا شما از ابتدای کار با اون اندازه ها رو و کیفیت تصاویر رو به صورت کاملا حرفه ای تعیین کنید تا بعدها در جهت ویرایش یا تغییر اندازه های کارتون به مشکل برنخورید . 

به عنوان مثال شما یک تصویر طراحی شده در فتوشاپ در ابعاد یک کاغذ a4 رو به راحتی نمی تونید تبدیل به تصویری کنید که توسط دستگاه های لارج فرمت چاپ بشه رو همین اصل تصاویر باید برای هر منظور از ابعاد و کیفیت خاصی برخوردار باشه . 

از فتوشاپ برای طراحی کارهای چاپی استفاده می شه اما باید دونست مد رنگهای RGB  چه فرقی با بقیه مد ها داره و چکار کنیم تا کیفیت چاپ تصاویر به صورت افست در حد عالی به نظر بیاد .  

در بخش های بعدی شروع به بحث در مورد منوهای مختلف این نرم افزار و نحوه استفاده از اون در بخش های مختلف می کنیم .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد